În luna mai, circa 350 de elevi, cadre didactice, personal nedidactic și manageri din 12 instituții din învățământ profesional tehnic s-au implicat activ în discuții despre consolidarea rolului școlii în susținerea elevilor în dezvoltarea deprinderilor de viață, a unui mediu prietenos și sigur, în ajutorarea lor ca să-și dezvolte mai eficient competențe care să-i ajute să se integreze mai ușor la locul de muncă.
Importanța studierii din primul an de studii a cursului „Decizii pentru un mod de viață sănătos” a fost accentuată de toți participanții ca fiind critică. Accesul la serviciile unui psiholog calificat și prietenos, la servicii medicale în școală, dar și accesul fetelor la produse de igienă menstruală au fost punctate ca fiind foarte importante.
Elevii inițiați în domeniul educației pentru sănătate, la începutul studiilor, sunt capabili să evite comportamentele riscante, care pot cauza abandonul școlar și îi pot împiedica să își finalizeze studiile și, în consecință, să între pe piața muncii.
Activitățile de advocacy fac parte din proiectul „Dezvoltarea abilităților de viață și a comportamentelor sănătoase în rândul elevilor din învățământul profesional tehnic pentru o mai bună angajare în câmpul muncii”, implementat în 12 instituții din învățământul profesional tehnic. În anul 2020, UNFPA Moldova în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova și cu suportul Austrian Development Agency a creat Rețeaua educatorilor de la Egal la Egal. De la crearea Rețelei, în total, peste 120 de fete și băieți din învățământul profesional tehnic au devenit educatori de la egal la egal, această experiență fiind și un program complex de dezvoltare personală pentru ei.
text preluat https://www.facebook.com/mec.gov.md
0 comentarii